دانه چیا فواید بی شماری دارد.از جمله آنها منابع عالی فیبر، آنتی اکسیدان ها، کلسیم، منیزیم، روی و فسفات هستند.

دانه چیا به سلامت قلب کمک می کند و از جمله به کاهش وزن کمک می کند. بنابراین بدون شک آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مجله دنیای پاک در این مقاله به معرفی خواص دانه چیا برای کاهش وزن می پردازد.

دانه چیا یکی از بهترین و مفیدترین دانه های خوراکی است. این دانه های سیاه و سفید آبدوست هستند و می توانند تا 12 برابر وزن خود آب جذب کنند. مقایسه تخم شربتی یا تخم ریحان با این دانه باعث سردرگمی بسیاری از افراد شده است.

 چگونه دانه چیابه کاهش وزن کمک می کند؟

این دانه شگفت انگیز، اگرچه کوچک است، اما مخزن مواد مغذی است و این مواد مغذی به یک ماده مفید برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل شده اند.

خواص سیر کنندگی بالای دانه چیا

دانه های چیا دارای فیبر بسیار بالایی هستند. یعنی 40 درصد وزن دانه چیا را فیبر تشکیل می دهد. این فیبر بالا آن را به یک ماده رضایت بخش تبدیل می کند. بعلاوه، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن خود آب جذب می کنند و وقتی به معده می رسند، دانه های ژله ای تشکیل می دهند. این کار باعث می شود دیرتر احساس گرسنگی کنید و معده شما برای مدت طولانی تری احساس سیری کند.

لاغری با دانه چیا ، کالری بسیار پایین

یکی دیگر از فواید دانه چیا که به کاهش وزن کمک می کند کالری بسیار کم است. حدود دو قاشق غذاخوری دانه چیا تنها حاوی 101 کالری است و یکی از مغذی ترین دانه های کم کالری است. با وجود سیرکنندگی زیادا، کالری آن بسیار ناچیز است.

لاغری با دانه چیا ، سرشار از مواد مغذی

دانه چیا سرشار از مواد مغذی است. پروتئین، کلسیم، چربی، منگنز، منیزیم، فسفر، فیبر، ویتامین B3 و. همه این مواد مغذی به طور غیرمستقیماحساس سیری را افزایش می دهند.

لاغری با دانه چیا ، کنترل قند‌خون

سطوح بالای امگا 3 موجود در دانه های چیا، منگنز و منیزیم می تواند به کاهش قند خون و کنترل و بهبود دیابت نوع 2 کمک کند.

لاغری با دانه چیا ، افزایش سوخت و ساز بدن

دانه چیا منبع چربی خوراکی است که باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد می شود. وقتی دانه های چیا جایگزین منابع چربی دیگر مانند روغن ذرت و اسید آلفا لینولئیک شوند، تری گلیسیرید را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

لاغری با دانه چیا، کنترل فشار خون

مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم دانه چیا در رژیم غذایی باعث بهبود و کنترل فشار خون می شود.

لاغری با دانه چیا، کمک به هضم غذا

فیبر موجود در دانه چیا باعث بهبود هضم و بهبود هضم می شود. بهبود عملکرد دستگاه گوارش، نفخ را کاهش می دهد، احتباس آب را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

commodo quis justo eget libero ultricies elit. consequat. risus. mattis sem, به بالا بروید