تغذیه نقش مهمی در تقویت هوش و حافظه دارد، اگر شما یا فرزندتان حافظه ضعیفی دارید، رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و مواد مغذی را جایگزین آن کنید.
 تغذیه نقش مهمی در تقویت هوش و حافظه دارد اگر حافظه شما یا فرزندتان ضعیف است، رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و آنها را با مواد مغذی جایگزین کنید.
آیا تا به حال در انتخاب غذا به سلامت مغز خود فکر کرده اید؟ خوب، ثابت شده است که غذایی که می خوریم تأثیر زیادی بر مغز و حافظه ما دارد. غذاهای معرفی شده در این بخش سلامت حاوی مواد مغذی هستند که برای بدن و ذهن شما مفید است.

 

 

در این مقاله غذاهای زیادی را می خوانید که می توان از آنها برای تقویت حافظه و تقویت هوش و حافظه استفاده کرد. میوه ها، سبزیجات، غلات و غیره.

مصرف برخی مواد غذایی تاثیر بسیار مثبتی بر مغز و حافظه ما دارد، ما به بسیاری از مواد غذایی مفید برای مغز اشاره کرده ایم:

 

1.تقویت هوش و حافظه با زردچوبه:

 

غذا‌هایی که هوش‌تان را بیشتر می‌کند‌

تحقیقات نشان می دهد که زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان ها و ضدالتهاب هایی است که باعث بهبود شناخت و عملکرد بیماران آلزایمری می شود. توجه داشته باشید که این فوایدش ناشی از کورکومین موجود در آن است.

2. بلوبری فوق العاده برای تقویت هوش و حافظه:

بلوبری حاوی پلی فنول است که با التهاب مبارزه می کند. مطالعات نشان دادند که مکمل های موجود در بلوبری باعث بهبود حافظه در بزرگسالان مسن می شوند.

3. تقویت هوش و حافظه با روغن زیتون:

 

غذا‌هایی که هوش‌تان را بیشتر می‌کند‌

روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ثابت شده باعث بهبود و تقویت حافظه و تخریب های اکسیداتیوی مغزی می شود.

4. خواص مارچوبه برای تقویت هوش و حافظه:

خب, مارچوبه شامل نانو فیبرهایی است که سلامت روده را بهبود می بخشد و در نتیجه به قدرت مغز کمک می کند.

5. تاثیرات روغن نارگیل بر تقویت هوش و حافظه:

روغن نارگیل حاوی پلی فنول است که با افسردگی و استرس مبارزه می کند و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

غذا‌هایی که هوش‌تان را بیشتر می‌کند‌

6. تقویت هوش و حافظه با شکلات تلخ پرخواص:

محققان می گویند که شکلات تلخ، دارای ترکیباتی برای بهبود فعالیت های مغز هستند.

7. تخم کدوتنبل عالی برای تقویت هوش و حافظه:

این دانه ها برای مغز شما خوب هستند، زیرا حاوی روی است. روی یا زینک حافظه و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

8. آووکادو کمک کننده برای تقویت هوش و حافظه:

تحقیقات نشان می دهد که آووکادو حاوی چربی هایی است که استرس اکسیداتیو مغز را کاهش می دهند. آووکادو می تواند حافظه را بهبود دهد و باعث خطرات کمتری از مشکلات مربوط به مغز شود.

9. ماهی های سالمون وحشی مناسب تقویت هوش و حافظه:

غذا‌هایی که هوش‌تان را بیشتر می‌کند‌

سالمون، حاوی امگا 3 است که به حفاظت و ارتقای رشد سلول های مغز کمک می کند. محققان می گویند که مصرف ماهی ها می تواند خطر آلزایمر را کاهش دهد.

10. تقویت هوش و حافظه با خوردن قهوه:

اعتیاد شما به قهوه اصلا بد نیست. مطالعات نشان می دهند که کافئین می تواند عملکرد مغز را افزایش دهد.

11. برگ های قاصدک برای تقویت هوش و حافظه:

این برگ های مغذی, باکتری های روده را بهبود می بخشند و در نتیجه عملکرد مغز را افزایش می دهند.

12. اهمیت کلم بروکلی در تقویت هوش و حافظه:

محققین می گویند گلوکوسینولات, ترکیباتی یافت شده در بروکلی, باعث بهبود حافظه و کمک به مغز می شوند.

13. خواص گردو برای تقویت هوش و حافظه:

 

غذا‌هایی که هوش‌تان را بیشتر می‌کند‌

خوردن گردو مغز شما را با گذشت سن سالم نگه می دارد. آن ها حاوی مواد مغذی هستند که به بهبود عملکرد مغز کمک می کنند.

14. تاثیر کاهو بر تقویت هوش و حافظه:

کاهو و سبزیجات های پربرگ برای بهبود توانایی مغز ثابت شده هستند.

15. کمک تخم مرغ به تقویت هوش و حافظه:

 

غذا‌هایی که هوش‌تان را بیشتر می‌کند‌

زرده تخم مرغ حاوی ترکیباتی است که رشد مغز را در نوزادان متولد نشده تقویت می کند.

16. تقویت هوش و حافظه با اسفناج:

اسفناج، حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که از اختلالات شناختی مغز محافظت می کنند.اسفناج به دلیل آنزیم های موجود در برگ هایش موجب تقویت هوش و حافظه می شود.

17. بادام مناسب تقویت هوش و حافظه:

 

غذا‌هایی که هوش‌تان را بیشتر می‌کند‌

مطالعات حیوانی نشان می دهند که بادام می تواند از اختلالات شناختی جلوگیری کند و هوش و حافظه را تقویت کند.

18. کیمچی برای تقویت هوش و حافظه:

کیمچی و دیگر غذاهای تخمیر شده حاوی پروبیوتیک هستند.این پروبیوتیک ها باکتری های روده ای را بهبود می بخشند، که منجر به عملکرد بهتر مغز می شوند.

19. سیب زمینی شیرین فوق العاده برای تقویت هوش و حافظه:

 

غذا‌هایی که هوش‌تان را بیشتر می‌کند‌

سیب زمینی شیرین خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که می تواند توانایی های شناختی شما را بهبود بخشد.

20. غلات کامل عالی برای تقویت هوش و حافظه:

این مورد باعث بهبود تمرکز و تغلیظ مانند هر چیز دیگری در بدن می شود, مغز نمی تواند بدون انرژی کار کند. توانایی تمرکز و تغلیظ از تامین مداوم و پایدار انرژی به شکل گلوکز در خون ما به مغز نشات می گیرد.

21. روغن ماهی مناسب تقویت هوش و حافظه:

می تواند به بهبود کارکرد مغز سالم کمک کند. اسیدهای چرب ضروری را بدن نمی تواند بسازد، پس آن ها باید از طریق رژیم غذایی به دست آیند. موثرترین چربی ها به صورت طبیعی در ماهی روغنی به شکل EPA و DHA وجود دارد.

منابع خوب گیاهی اش شامل بذر کتان, سویا, بذر کدو, گردو و روغن آن ها می شود. این چربی ها برای عملکرد مغز سالم, قلب, مفاصل و سلامت عمومی ما مهم هستند.

غذا‌هایی که هوش‌تان را بیشتر می‌کند‌

22. تقویت هوش و حافظه با گوجه فرنگی:

می تواند به جلوگیری از آسیب شدید رادیکال های آزاد کمک کند. شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد لیکوپن, آنتی اکسیدانی قوی که در گوجه فرنگی یافت می شود, می تواند در برابر نوع آسیب رادیکال آزاد به سلول هایی خاص کمک کند، به ویژه در آلزایمر. گوجه را بپزید و از کمی روغن زیتون برای بهینه سازی جذب و کارآیی لذت ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

massa adipiscing felis dictum efficitur. Aliquam eleifend risus به بالا بروید